Szkolenie dla nauczycieli w ramach XVIII. edycji programu Youngster – Warszawa, 23-24 sierpnia 2024

25/08/24 Aktualności

Blisko 50 nauczycieli z całej Polski wzięło udział w dwudniowej konferencji poświęconej przygotowaniu do prowadzenia zajęć z języka angielskiego w ramach osiemnastej edycji programu Youngster. Wydarzenie, które zgromadziło edukatorów z różnych regionów kraju, miało na celu rozwijanie umiejętności pedagogicznych oraz zapoznanie uczestników z najnowszymi metodami nauczania. Wykłady i sesje warsztatowe, przygotowane przez organizatorów we współpracy z Wydawnictwem Macmillan Polska, cieszyły się dużym zainteresowaniem i aktywnym uczestnictwem nauczycieli.

W programie Youngster realizowanym przez Fundację EFRWP od 2006 roku, do tej pory wzięło już udział ponad 32 tysiące uczniów z 450 szkół z całej Polski. Beneficjentami programu było także ponad 500 nauczycieli, którzy objęci zostali kompleksowym wsparciem merytorycznym.

Sesje szkoleniowe prowadzone przez wybitnych ekspertów miały na celu nie tylko przekazanie nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, ale także inspirowanie i motywowanie nauczycieli do efektywnej pracy w nadchodzącym roku szkolnym.

Podczas konferencji odbyło się kilka kluczowych sesji, które poruszały różnorodne aspekty nowoczesnego nauczania języka angielskiego. Dr Grzegorz Śpiewak przedstawił metodykę programu YOUNGSTER, podkreślając znaczenie pozytywnej motywacji i wsparcia w ocenie postępów uczniów. Dr Jacek Łagun i dr Czesław Kiński skupili się na kreatywnych i nietypowych technikach angażowania uczniów, a także na radzeniu sobie z wyzwaniami pracy w grupach o zróżnicowanych umiejętnościach. Dr Monika Cichmińska omówiła rozwijanie umiejętności myślenia wyższego rzędu oraz efektywne nauczanie „Use of English”. Russell Stannard zaprezentował najnowsze narzędzia AI wspierające naukę języka, natomiast sesja plenarna Jacka Łaguna i Czesława Kińskiego poświęcona była refleksji nad trudnymi momentami w nauczaniu i czerpaniu z nich cennych lekcji.

Jesteśmy przekonani, że szkolenie metodyczne nie tylko poszerzyło wiedzę i umiejętności nauczycieli języka angielskiego, ale także zainspirowało ich do prowadzenia bardziej efektywnych i angażujących zajęć. Prelegenci przedstawili praktyczne narzędzia i strategie, które z łatwością można wdrożyć w codziennej pracy dydaktycznej, co z pewnością przyczyni się do podniesienia jakości nauczania.

Wierzymy, że wiedza i umiejętności zdobyte podczas tego spotkania będą miały długotrwały wpływ na pracę nauczycieli, a także na rozwój ich uczniów, pomagając im osiągać jeszcze lepsze wyniki w nauce.