Podsumowanie projektu PROLOG

22/06/23 Aktualności

W roku szkolnym 2022/23 zrealizowaliśmy zajęcia w ramach projektu „Prolog” w 9 szkołach w woj. lubelskim. W projekcie wzięło udział 27 nauczycieli i ok. 150 uczniów. Odbyło się:

  • 20 zajęć,
  • 66 godzin szkoleń stacjonarnych,
  • 12 godzin webinarów,
  • 9 wizyt monitorujących,
  • 6 wyzwań ProLogowych z setkami pomysłów

Więcej o projekcie TUTAJ

Podsumowaniem projektu były warsztaty ewaluacyjne dla nauczycieli, podczas których, w czasie sesji podsumowującej projekt, rozmawialiśmy z nimi o silnych i słabych stronach projektu i o tym, co można w nim udoskonalić, a co w 100% się sprawdziło. Druga część warsztatu była już warsztatowa – nauczyciele konstruowali i programowali roboty Makeblock, a także przenieśli się do świata wirtualnego dzięki viralowym okularom.

Galeria zdjęć z warsztatów ewaluacyjnych poniżej:

 
 
 
 
 
 
 
 
 

W ramach naszego projektu „Prolog” zachęcamy do wykorzystania programowania i robotyki w nauce przedmiotów ścisłych i przyrodniczych. Dla zwiększenia efektów edukacyjnych uruchomiliśmy także program grywalizacji. Co miesiąc ogłaszaliśmy zadanie konkursowe, a szkoła która zdobywa najwyższą liczbę punktów w całym programie, otrzymała nagrodę główną w postaci specjalnych zajęć z programowania.

 

Zwyciężyła Szkoła Podstawowa w Zwierzyńcu, która 16 czerwca br. odebrała swoją nagrodę i uczestniczyła w dodatkowych zajęciach z robotyki. Uczniowie budowali roboty z klocków Lego Mindstorms, które następnie wzięły udział w zawodach sumo oraz przejechali się rollcosterem przez krainę dinozaurów dzięki viralowym okularom.

 

Galeria zdjęć z zajęć w Zwierzyńcu poniżej: