Raz w miesiącu w naszym projekcie ProLog ogłaszamy konkurs dla uczniów lub/i nauczycieli, biorących udział w bieżącej edycji w woj. warmińsko-mazurskim. Poniżej prezentujemy podsumowanie 3 i 4 wyzwania z sześciu, które zaplanowano w tej edycji.
Zadanie w ramach wyzwania nr 3 polegało na opracowaniu przez nauczyciela instrukcji budowy robota w programie STUDIO 2.0. Zacząć należało od wymyślenia własnego robota. Następnie należało go zbudować z klocków Lego Spik i zaprogramować, a następnie krok po kroku rozpisać w instrukcji, tak aby postępując zgodnie z instrukcją zbudować prototyp. Nauczyciele puścili wodze fantazji i powstały bardzo ciekawe propozycje. Najtrudniej było nie pogubić się w opracowywaniu instrukcji, nie pominąć żadnego kroku, przedstawić kroki w odpowiedniej kolejności i z właściwej perspektywy. Dwie szkoły zrobiły to wzorcowo – SP Olszewo – ZOBACZ INSTRUKCJĘ oraz SP Żabi Róg – ZOBACZ INSTRUCJĘ i w związku z tym otrzymały maksymalną liczbę punktów. Jedna szkoła pomyliła się na ostatnich slajdach, przez co zgubiła jeden punkt. Poziom tego wyzwania bardzo wyrównany.
Wyniki wyzwania 3:
SP SZYMANY | 67 |
SP DOBRE MIASTO | 92 |
SP NAKOMIADY | 93 |
SP OLSZEWO | 100 |
SP ŁĘGAJNY | 99 |
SP RUMIANIE | 83 |
SP SZCZEPANKOWIE | 97 |
SP W WARPUNACH | 95 |
SP WINDA | 83 |
SP ŻABI RÓG | 100 |
SP PISANICA | 93 |
W odróżnieniu od wyzwania nr 3, wyzwanie nr 4 było zaadresowane do uczniów. Korzystając z zestawu edukacyjnego LEGO SPIKE PRIME oraz ludzików LEGO z tego zestawu (Mii i Maxa) uczniowie mieli stworzyć komiks, który będzie opisywać dowolny element podstawy programowej z jednego z ProLogowych przedmiotów (matematyka, przyroda, biologia, informatyka, geografia). Komiks powinien składać się z minimum 5, ale nie więcej niż 10 slajdów. Na każdym slajdzie powinno być inne zdjęcie wykonane z wykorzystaniem zestawów LEGO SPIKE PPRIME oraz dodany dialog pomiędzy ludzikami LEGO. Do stworzenia komiksu można było wykorzystać dowolny program do tworzenia prezentacji (np. Microsoft PowerPoint lub OpenPrezenter lub inny program).
Zwyciężył komiks o Holandii i wiatrakach – zobacz KOMIKS. A poniżej punktacja dla poszczególnych szkół:
SP SZYMANY | 68 |
SP DOBRE MIASTO | 0 |
SP NAKOMIADY | 87 |
SP OLSZEWO | 100 |
SP ŁĘGAJNY | 73 |
SP RUMIANIE | 69 |
SP SZCZEPANKOWIE | 83 |
SP W WARPUNACH | 89 |
SP WINDA | 0 |
SP ŻABI RÓG | 88 |
SP PISANICA | 69 |
Przed nami jeszcze dwa wyzwania. Szkoła, która zdobędzie najwięcej punktów ze wszystkich konkursów, otrzyma nagrodę w postaci dodatkowych zajęć z programowania. Więcej o projekcie TUTAJ